artikkelbilde

La oss snakke litt annonser og Adblock igjen, dere!

For en stund siden la vi ut en post som hadde noen tanker, idéer og planer videre for hvordan vi skulle ta hånd om annonsering på PressFire.

(Les den gjerne om du ikke har gjort det enda)

Planen var å bli strengere på formen til annonser og innholdet i dem (ingen store annonser, ingen animering/lyd osv), slik at PressFire kunne bli med i det som heter Acceptable Ads Initiative - et prosjekt startet av selskapet Eyeo (de som lager Adblock Plus) for å «rydde» litt i de overveldende annonsene på nett.

Veien til å bli godkjent hos adblockerne viste seg å være hakket tregere/vanskeligere enn vi hadde trodd, selv etter vi innførte reglene for annonsører hos oss, så det var ikke før i starten av mai vi faktisk fikk flipped the switch og ble med i programmet.

«Uncharted»-annonsene som har rullet de siste par ukene dukket altså opp på desktop-skjermene hos de fleste av dere som hadde Adblock installert.

Kampanjen er nå ferdig, og vi har innmari lyst på tilbakemelding fra dere som nå har blitt «utsatt» for den. Om du har et minutt til overs blir vi veldig glad om du kan skrive en setning eller to i kommentarfeltet her.

For deg som ikke bruker Adblock (eller har skrudd det av på PressFire): Hvordan opplevde du annonseflatene kontra tilsvarende annonser på andre nettsider?

For deg som har hatt Adblock påskrudd og plutselig fikk se annonser på desktop: Hvordan opplevde du dette? Var det total lame-ass, eller var det greit med statiske annonser?
 
Som vanlig, om du ikke ønsker å uttale deg i kommentarfeltet må du gjerne sende meg en epost direkte på [email protected]