(PressFire.no): Utviklerne av monstersuksessen «Palworld» tar bladet fra munnen i forbindelse med et intervju med sjefen for utvikler Pocketpair, Takuro Mizobe.
I intervjuet med ASCII.jp forteller Mizobe at de ikke helt har bestemt seg for hvordan de skal fortsette å tjene penger på spillet – og han sier at det gir mening fra et business-ståsted å gå over til å bli et gratisspill.
– Når du tenker på det fra et forretningsperspektiv, så ville det gitt spillet ekstra levetid og gjøre det mer stabilt når det kommer til å tjene penger, forteller Mizobe.
I etterkant av intervjuet var det mange som spekulerte i at dette var fremtiden til spillet, men i en uttalelse setter Pocketpair skapet på plass:
– Nylig ble en artikkel publisert der vi diskuterte mulige retninger for «Palworld» og idéer for å fortsette med spillet i lang tid. Dette intervjuet ble gjort for flere måneder siden, og på den tiden vurderte vi hva som ville være den beste måten å gå frem på slik at spillet vil vare lenge og fortsette å vokse.
– Vi diskuterer fortsatt dette internt, siden det er vanskelig å finne en optimal retning, men vi har allerede bestemt oss for at «free-to-play»- eller «games as a service»-metoden ikke passer for oss.
Utviklerne forteller at spillet aldri ble utviklet med disse modellene i bakhodet, og at det vil være for mye arbeid å endre spillet til å få dette til å fungere.
– Vi er også veldig klar over at dette rett og slett ikke er noe våre spillere ønsker, og vi setter alltid spillerne først.
– Vi vurderer fortsatt skins og DLC til «Palworld» i fremtiden slik at vi kan støtte videre utvikling, men dette skal vi diskutere mer når det nærmer seg.
«Palworld» ble utgitt til PC og Xbox i januar, og solgte mer enn 15 millioner eksemplarer på PC, samtidig som det hadde mer enn ti millioner spillere på Xbox, innen knappe én måned.