Da «Braid» først ble sluppet på Xbox Live Arcade for ganske nøyaktig ett år siden, fikk mange spillutviklere og studioer seg en nesestyver.
XBLA-tittelen ble selve symbolet på en ny spillbevegelse der de gode, innovative idéene er mer fremtredende enn store budsjetter og veloljete PR-maskeneri.
Les også: Fjorårets beste Live Arcade-spill kåret.
«Braid» ble indiedarlingen i 2008, og mange lurer på hva Jonathan Blow sysler med nå.
På «Braid»-bloggen utlyses det nå stillinger som røper grunnprinsippene i det kommende spillet.
- Jobb i et lite team med et pussle-oppdagelsesspill som er filosofisk og stillferdig, og som blir lagd av andre grunner enn grumsete profittmotiv.
- Dette spillet legger stor vekt på måten ting ser ut og vil være et forfriskende prosjekt for de som verdsetter nyanser, står det i jobbutlysningen.
Blow bekreftet overfor nettsiden End Sights at dette er opplysninger relatert til hans neste spill.
Les også: Her har du «Summer of Arcade»-menyen.
Les også: En sniktitt på «Shadow Complex».
Dermed kan vi kanskje forvente oss nok et spill som «Braid»?
Det spillet utforsket nye måter å spille plattformspill på gjennom muligheten du får til å hoppe frem og tilbake i tid, selv om det er presentert som et tilsynelatende enkelt 2d-spill med en historie inspirert av Mario-serien: En prinsesse blir bortført og det er din oppgave å finne henne.
Det å forflytte seg i tid er essensielt for å løse oppgavene du får underveis, og som når de løses belønnes med brikker i et puslespill.
Det kan hende vi må smøre oss med tålmodighet, for det opplyses at utviklingstiden på dette nye spillet har en estimert varighet på to år.