Er det «Red Dead Redemption 2» de sikter etter?

- Jobber på oppfølger til berømt lisens, skriver Rockstar-ansatt.

20. oktober 2013 10:50

(PressFire.no): Ryktemølla er i gang etter at Rockstar-ansatte Doron Feinstein gjennom sin LinkedIn-profil avslører at han jobber på «neste versjon av en berømt lisens», noe Superannuation fikk rede på gjennom litt snoking.

Revolvermoro

Akkurat hvilken av de mange berømte lisensene Rockstar Games har tilgjengelig, er uklart. Som vanlig er de avholdne fra å kommentere.

Selskapet har nylig sluppet megasalgssuksessen «Grand Theft Auto V» - og med avsluttet prosjekt venter vi spent på hva rockestjernene nå har i kikkerten.

En av titlene som mange venter på er en oppfølger til cowboydramaet «Red Dead Redemption».

En oppfølger har tidligere blitt ryktet å være i gang hos Rockstars San Diego-avdeling, da selskapet søkte etter nye ansatte i fjor vinter.

Det er Rockstar San Diego som har skapt serien, som startet med «Red Dead Revolver» i 2004.

Feinstein hører derimot til Rockstars New England avdeling, som akkurat nå søker etter flere ansatte som inkluderer alt fra spillmanus til programmerere.

Buksevann

Kanskje er det skolegårdens svar på «Grand Theft Auto» som er under utvikling, «Bully 2»?

Rockstar New England er selskapet som i 2008 ga ut en oppgradert versjon av originalen i form av «Bully: Scholarship Edition».

I slutten av 2009 bekreftet musikkkomponist Shawn Lee at han nok også kom til å komponere spillmusikken til «Bully 2» i nær fremtid.

Det var stille rundt prosjektet frem til i sommer da det ble avslørt at selskapet hadde sikret seg nye, utvidede rettigheter rundt merkenavnet, noe Rockstar naturligvis lot være å kommentere på.

Sigarettrøyk og mysterier

Man kan ikke gå gjennom mulighetene rundt berømte Rockstar-spill uten å også gjøre et lite stopp ved «L.A Noire».

Originalutvikleren Team Bondi stengte dørene for godt i 2011, men Rockstar eier uansett formelt navnerettighetene, og det virker som om utgiverne deres, Take-Two, vil hindre merkenavnet fra å dø ut. Det har sjefen gjort klart.

I en tale til investorene forklarte Take-Two sjefen Strauss Zelnick at spillet var blitt et viktig merkevare for selskapet, og at det var den mest suksessrike nylanseringen i lanseringens finansår.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3