(PressFire.no): Etter at Blizzard viste fram Xbox One-versjonen av «Diablo 3» på årets E3-messe i Los Angeles, var ikke Microsoft fornøyd med resultatet.
Det kommer fram i et intervju Blizzard har gjort med Eurogamer.
John Hight fra Blizzard Entertainment forteller at de hadde oppløsning på 1080p, men at de sleit med å opprettholde en jevn flyt rundt 60 bilder i sekundet.
Det skal ha vært spesielt vanskelig når det var snakk om fire spillere som spilte samtidig, noe som er en av funksjonene i spillet på konsoll. Når det ble mye bevegelse på skjermen, skal det ha begynt å «hikke».
– Derfor tok vi valget om å redusere til 900p. Det var dette vi viste fram rundt E3, og Microsoft sa bare: «dette er uakseptabelt, dere får finne en måte å oppnå bedre oppløsning.»
– Så vi jobbet med dem direkte, de ga oss en kodeoppdatering som fikk oss opp på 1080p, forteller Hight.
Den forbedrede oppløsningen kommer i form av en nedlastbar oppdatering når spillet slippes.
Eurogamer skriver videre at oppgraderingen av oppløsningen likevel har hatt en kostnad, og at flyten sammenlignet med 900p-versjonen er litt dårligere når det blir mye action på skjermen.