(PressFire.no): De er elsket og utskjelt. På den ene siden mener mange denne yrkesgruppa er passende tilbehør på en stor spillmesse som E3 i Los Angeles.
Andre mener likestilling blir satt tilbake til steinaldernivå når yppige former og lårkorte smil hives inn i denne miksen.
Det handler selvsagt om å skaffe oppmerksomhet til produkter eller spill, gjerne titler som ikke har de største budsjettene til å markedsføre seg på mer tradisjonelt vis.
PressFires utsendte på forrige ukes E3 valgte en litt annen taktikk enn de fleste snikfotograferende messedeltagerne. Vi jaktet på den dype, gode samtalen – og slo av en prat med flere «booth babes» rundt om i L.A. Convention Center.
– Det er mange gutter her, og mange øyne. Plager det deg?
– Nei, det plager meg ikke. Jeg mener, jeg er vant til det. Med det jeg har på meg, må du bare forvente det, sier en av Ubisofts booth babes.
– Jeg legger definitivt merke til at flere stirrer på skjørtet mitt, men jeg prøver bare å være diskret, svarer en annen.
Se mer i videovinduet i denne saken.
Reporter: Mikael Harstad Groven. Foto/redigering: Torbjørn Brænde Kvenseth.