Det tegneserieaktige gratisspillet «Battlefield Heroes» skal markere en ny forretningsmodell som EA er nysgjerrig på å teste på markedet.
I likhet med flere kjente merkenavn fra spillutgiveren skal Battlefield-spillet være gratis å spille, men det er lagt opp til mikrotransaksjoner i spillet og subtil reklame.
Les også: DICE jobber med en håndfull Battlefield-spill.
Også Need for Speed-franchisen legger seg på denne modellen gjennom spillet «Need for Speed: World Online» som slippes til PC senere i år.
Les også: Mer om de ulike NFS-spillene som EA jobber med.
«Battlefield Heroes» har vært under betatesting en god stund allerede, og i sommer åpnes det for åpen beta-spilling.
EA bekrefter overfor Giantbomb at spillet definitivt slippes «i løpet av sommeren».
Det er fortsatt et relativt åpent spørsmål hvordan EA har tenkt å løse betalingsaspektet i dette spillet. Tidligere har de sagt at de ikke vil tillate noen spillere å kjøpe gjenstander i spillet som gir de en fordel, og heller vil la kredittkortet ditt åpne spillet hurtigere enn om du velger gjerrigknark-varianten.
EA har åpnet for kreativ bruk av kostymer og en mer humoristisk, tegneserieaktig stil enn andre skytespill. Denne sommeren kan du altså blåse nazister iført badekåpe og rosa kanintøfler til himmels, og se frem til uhøytidelig onlinemoro i «Battlefield Heroes» til PC.
Se en trailer fra «Battlefield Heroes»: