(PressFire.no): Det var under et nylig investormøte at Electronic Arts-sjef Andrew Wilson svarte på spørsmål fra investorene.
Et av disse spørsmålene var om selskapet hadde kikket på muligheten for å ha mer reklame i spillene sine.
Der kunne Wilson fortelle at de jobber med saken, men at det fortsatt er tidlige tider.
– Vi har i vår historie forsøkt å være reflektert på hvordan reklamering er satt i kontekst med spillopplevelsene våre, fortalte Wilson.
– Men igjen, når vi tenker på de mange milliardene av timer brukt på både spille, skape og se på spillene og hvor mye av det engasjementet skjer innenfor rammene til en tradisjonell spillopplevelse, så er forventningene våre at reklameinntekter har muligheten til å bli en viktig vekstdriver for oss.
Wilson kunne avsløre at de har team innad i selskapet som jobber spesifikt med dette, men at de bruker god tid på å finne ut akkurat hvordan det skal skje.
– Vi vil tenke godt gjennom det når vi går inn i det, men vi har team internt i selskapet som akkurat nå ser på hvordan vi kan gjøre veldig gjennomtenkte implementeringer i spillopplevelsene våre.
Reklame i spill er ikke noe nytt, med alt fra Chupa Chups i «Zool» til reklameskilt i «FIFA» og «Burnout» – eller Mercedeser i «Mario Kart. Krysspromotering mellom spill er også mer og mer vanlig, og snikreklame i spill er blitt et aldri så lite uregulert marked som ofte treffer barn og unge.
Les også: Kommentar: Dataspillene flommer over av skjult reklame – hvor blir det av lovgivningen?