(PressFire.no): Her er dagens funfact – «Crash Bandicoot»-serien feirer 20 år i år.
Den godt likte (tidligere) PlayStation-maskoten har vært et «ømt» tema for fans av originalspillene i en stund nå, men kanskje jubileumet det at vi kan tørre å håpe på et nytt spill?
Siden Naughty Dog sluttet å utvikle spillserien har vi bare sett villdyret i et par-tre halvkjipe spill siden 2004, i tillegg til noen mobilspill.
Crash dukket også opp på konsollene til Microsoft og Nintendo etter at avtalen om eksklusivitet med Sony gikk ut.
Lengselen etter et tilbakehopp til storhetstiden på PlayStation 1 har fått folk til å bli mer og mer nostalgiske, og drypp om en omstart for hele serien har vært et hett tema.
Det hjalp ikke så mye at Naughty Dog-folket for noen år siden mimret tilbake og drømte om hvordan en nytolkning kunne ha sett ut.
Og nå er det altså enda en gang blitt hintet om noe fra Sony.
Denne gangen fra den offisielle Twitter-kontoen til PlayStation Middle East.
«Booyah Grandma»
Twitter-posten inneholder både en plakat av hovedpersonen i tillegg til teksten «Etterlyst: Hvor er du, Crash?».
Det begynner å bli en hel del teasing fra Sony, som ikke en gang eier rettighetene til spillet. Det er det nemlig Activision som gjør i dag, etter at maskoten har vært innom både Sierra, Vivendi og Konami tidligere.
Under PlayStation Experience-messa i desember hadde PlayStation-sjefen Shawn Layden på seg en «Crash Bandicoot»-tskjorte, som fikk internett sånn passe svett i panna.
Men det er langt i fra første gang: Sony Worldwide Studios-sjef Shuhei Yoshida havnet på Twitter i det som ligner en Crash one-piece, den europeiske Twitter-kontoen har tidligere spurt om folk savner Crash, og denne her dukket opp i en PlayStation Access-video.
Crash er i tillegg med i alt mulig av promomaterialer for PlayStation siden lanseringen av PS4, hvor Sony til og med fikk lagd en kake i forbindelse med PlayStation-jubileet i fjor.
Hvor mye mer kan våre nostalgihjerter tåle?!