Utviklingen av «I Am Alive» kan helt sikkert kvalifisere til å bli en riktig så interessant bok, når spillet en gang blir ferdig og lansert. Prosessen har mildt sagt vært interessant – og langvarig. I begynnelsen av 2010 bekreftet Ubisoft-topp Yves Guillemot at man hadde flyttet utviklingen fra Darkworks til sitt Shanghai-studio. Samtidig ble flere sentrale elementer i spillet kraftig omarbeidet, og lanseringsplanene ble skjøvet på.
Her finner du flere E3 2010-nyheter.
Under Ubisofts E3-pressekonferanse natt til tirsdag norsk tid, fikk vi imidlertid servert en helt ny trailer og samtidig løfter om at spillet skal være ferdig til våren 2011.
Tonen i «I Am Alive» er ikke helt ulik den vi så i Will Smith-filmen «I Am Legend» (2007). Titlene er heller ikke så ulike. Handlingen i spillet utspiller seg etter at Chicago blir rammet av et jordskjelv. En naturkatastrofe som i tillegg sørger for at etterspørselen på vann blir enorm. Helten i spillet, Adam Collins, må både prøve å finne kjæresten som er savnet etter jordskjelvet – og komme seg unna grådige, desperate overlevende som uten skrupler jakter på eiendeler og vann.
«I Am Alive» utvikles til PC, PlayStation 3 og Xbox 360. I tillegg har en Wii-versjon blitt nevnt.
Se den ferske E3-traileren her: