«Fifa 22» får eget animasjonssystem på PS5, Xbox Series X/S og Stadia

Bruker maskinlæring til å lage nye animasjon i sanntid.

12. juli 2021 11:22

​(PressFire.no): Det er med en ny video at Electronic Arts letter på sløret rundt det nye «Fifa»-spillet til de nye konsollene og Stadia. Man kan også lese om systemet .

Der avsløres det at spillet vil ta i bruk det nye systemet HyperMotion for animasjonene i spillet, men kun på de nye konsollene og Stadia.

Systemet tar i bruk egne såkalte Xsens-drakter som sporer 22 spillere samtidig og samler dermed vesentlig mer spillerdata enn før.

Dataen fores inn i et eget utviklet maskinlæringssystem som bruker all bevegelsesdata til å lage nye og egne animasjons i sanntid. EA mener selv det blir mer «organisk» og realistiske interaksjoner på den digitale banen.

Det nye systemet vil også hjelpe spillet å forstå taktikk bedre, ifølge Electronic Arts.

Spillerne skal også få mer «menneskelig» oppførsel når de ikke kun kjemper om ballen, men interagere med hverandre basert på ha som skjer på banen.

«Fifa 22» slippes 1. oktober.

En ny trailer gir et lite innblikk i hvordan det har blitt jobbet med systemet, som du kan se her:

https://www.youtube.com/watch?v=o1igaMv46SY

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3