Blizzard slår seg på brystet og kunngjør nå en stor milepæl for selskapet: Utvidelsespakken «World of Warcraft: Cataclysm» har blitt det raskest selgende PC-spillet noensinne.
Svimlende 4,7 millioner eksemplarer av spillet har blitt solgt i løpet av den første måneden.
«Cataclysm» satte også rekord i forbindelse med det første døgnet i salg. Spillet solgte 3,3 millioner eksemplarer i løpet av den første dagen etter slippet den 7. desember. Dermed slo Blizzard sin egen rekord som ble satt av den forrige utvidelsespakken, «World of Warcraft: Wrath of the Lich King».
- Vi skapte tusenvis av nye oppdrag, introduserte nye landområdet til å utforske og oppjusterte spillverdenen dramatisk med «World of Warcraft: Cataclysm», noe som gjorde det til den mest ambisiøse utvidelsen vår til nå, sier Blizzard-sjefen Mike Morhaime i pressemeldingen.
- Vi har blitt helt satt ut av tilbakemeldingene så langt, og vi vil takke dem for deres lidenskap og støtte av «World of Warcraft», og for å hjelpe «Cataclysm» å nå denne vanvittige milepælen.
Ifølge Blizzard er det nå over 12 millioner mennesker som spiller «World of Warcraft» på verdensbasis. «World of Warcraft» ble opprinnelig sluppet i 2004 og har hatt tre utvidelsespakken som har fått navnene «The Burning Crusade» (2007), «Wrath of the Lich King» (2008) og «Cataclysm» (2010».
I vårt intervju med Tom Chilton, Game Director for «WoW», fortalte han at utviklerne ble tatt litt på senga da man begynte å jobbe med «Cataclysm».
- Vi trodde vi var smarte når vi så på kartene og markerte områdene etter hvor mye de måtte oppdateres. Områder vi farget grønt betydde at de ikke trengte å oppdateres så mye, mens røde områder betydde at vi nesten måtte gjøre alt på nytt, fortalte Chilton til PressFire.no.
- Men det viste seg at det var flere og flere områder som ble røde, for det ble fort en snøballeffekt da vi begynte å forandre på oppdragene. Noen ble helt ulogiske, måtte flyttes og lignende. Det genererte enorme mengder med arbeid.