Kommenterer «Halo Infinite»-kritikken

- Enklere utseende var bevisst valg.

31. juli 2020 14:11

(PressFire.no): Da Microsoft og 343 Industries i forrige uke endelig viste frem «Halo Infinite» i aksjon for første gang var det ikke til stående ovasjon.

I beste gall kan man si at spillerne er splittet om grafikken – hvor enkelte ønsker det «klassiske» utseende til «Halo» velkommen. Andre påpeker at det er lite i spillet som vitner om å kjøre på verdens kraftigste konsoll, med flatt utseende og figurer som ser kunstige ut.

Nå tar utviklerne bladet fra munn og kommenterer kritikken.

I et innlegg tar de opp flere deler av det visuelle i den nye videoen – både estetiske valg og teknisk utførelse.

Ett av de mindre flatterende skjermbildene som har gått runden.

Selve estetikken påpeker de er et bevisst valg de har gjort basert på tilbakemeldinger etter «Halo 4», «Halo 5» og «Halo Wars 2».

Ifølge 343 Industries har fans vært klare på at de vil ha mer «klassisk» utseende i stil med de tidligere «Halo»-spillene, noe som mer farger, «renere» figurer og mindre «støy».

- Selv om vi skjønner at dette ikke er alle sin personlige preferanse, så står vi bak denne avgjørelsen og er glade for å se at det resonnerer med fans over hele verden.

De tar imidlertid kritikk rundt mer tekniske elementer – som at området ser flatt ut, og at objekter ser for enkle og plastikk-aktige.

- På mange måter er vi enige her. Vi har jobb foran oss for å øke detaljnivået og generelt utseende før spillet slippes, skriver de.

Videre påpeker de at videoen stammer fra en versjon av spillet som er flere uker gammel og skal mangle flere elementer i det grafiske som jobbes med.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3