Er du blant de få som kjøpte og satte pris på «Mirror’s Edge» da det kom ut i 2008? Da har vi både gode og dårlige nyheter å servere:
De gode nyhetene først: I et intervju med press2play.tv har DICE-sjef Patrick Söderlund avslørt at det svenske spillstudioet har utviklet en prototype av «Mirror’s Edge 2».
De dårlige nyhetene er at etter at denne prototypen av en oppfølger ble vist internt for Electronic Arts, er spillet nå satt på hold.
Utviklerne som var involvert har blitt flyttet til andre prosjekter, skal Söderlund nå ha fortalt.
Da det første spillet kom før julen 2008, ble det relativt godt mottatt hos anmeldere - men skuffet salgsmessig. Det samme gjorde «Dead Space», som var Electronic Arts andre store satsing innen nye merkevarer det året.
«Dead Space» viste seg imidlertid å være et spill som solgte over tid og oppfølgeren ble nylig sluppet.
Electronic Arts har tidligere sagt at også «Mirror’s Edge» fortjener en oppfølger.
- «Dead Space» ser ut til å bli en langtidsvinner for oss. «Mirror’s Edge» er spillet som fikk veldig gode anmeldelser, så den tar vi videre – vi kommer til å se på deler av designet for å sikre at konseptene kan leve sammen med sunn økonomi, sa EA-sjefen i 2008.
Söderlund har også tidligere fortalt at studioet jobbet med en prototype av spillet. I 2009 sa han til Videogamer.com at et lite team var var i gang med en oppfølger.
Press2play.tv forteller videre at selv om «Mirror’s Edge 2» er satt på hold, virker det som «Mirror’s Edge» er et spill som ligger Patrick Söderlund nært hjertet. La oss håpe at det kan få livets rett ved en senere anledning.
«Mirror’s Edge» kom til Xbox 360 og PS3 14. november 2008. En PC-versjon ble sluppet 16. januar. Et eget «Mirror’s Edge»-spill ble sluppet til iPhone/iPad i 2010.