Skrapet co-op-del av «BodyCount»

Vraket samarbeidsmodusen for å gi deg følelsen av ensomhet.

8. juni 2010 21:03

I et intervju med Destructoid.com avslører «Bodycount»-skaperen Stuart Black at den planlagte samarbeidsfunksjonen i spillet måtte skrinlegges.

Black forteller at han er en stor tilhenger av historiebaserte samarbeidsfunksjoner, men på grunn av hvordan handlingen utspiller seg i «Bodycount» måtte han til slutt kutte den bort.

- På smertefullt vis ble det tydeligere og tydeligere at det var flere viktige steder hvor det var absolutt nødvendig at du er helt alene for å føle isolasjon.  

- Jeg tenkte: «Å nei, jeg kan ikke tro det!», mens jeg prøvde å finne en måte å gå rundt problemet. Men historiemessig kunne jeg ikke droppe de delene fordi de er for viktige. Det var for jævlig, sier Black i intervjuet med Destructoid.com.

DEN ÅNDELIGE OPPFØLGEREN TIL «BLACK»?

Men selv om den historiebaserte samarbeidsfunksjonen er skrapet vekk, bekrefter Black at det fremdeles vil være en egen co-op-del i spillet.

Den vil være oppdragbasert og dermed ligne på den vi kjenner fra spill som «Modern Warfare 2» og «Uncharted 2: Among Thieves».

«Bodycount» er det nye skytespillet til skaperen bak «BLACK», som kom til PlayStation 2 og Xbox i 2006.

Det nye spillet, som vil bli gitt ut av Codemasters, skal etter sigende ha ødeleggbare miljøer  som skaper dynamiske omgivelser.

Noe som også var med på å sette preg på for eksempel «Battlefield: Bad Company 2».

Spillet vil også bli utviklet med Codemasters EGO-engine, som blant annet har blitt kjent gjennom Colin McRae Dirt-spillene.

«Bodycount» utvikles for Xbox 360 og PS3 og skal etter planen slippes tidlig i 2011.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3