(PressFire.no): Da «Skyrim» ble lansert til Xbox One og PlayStation 4 var det med en ytelse på maksimum 30 bilder i sekundet.
Men i en litt merkelig (og for konsoller rimelig uhørt) vending har fans av spillet nå modifisert konsollversjonene til å kjøre i 60 bilder i sekundet i stedet på de sterkere PS5- og Xbox Series-maskinene.
Modifiseringen lastes ned via spillet selv (PS-versjonen her, og Xbox-versjonen her), og vil øke bildeoppdateringen også på de gamle konsollene, men siden det er flere hestekrefter under panseret på de nyeste vil de treffe 60 bilder oftere.
Spillet støtter brukerskapte modifikasjoner, men at noen andre enn utviklerne kunne modde inn støtte for 60 bilder i sekundet uten at Bethesda selv gjorde det er litt utrolig.
For PS5-spillerne er det enda en rosin i pølsa: I motsetning til Xbox-ene vil ikke modifiseringen skru av støtten for trofeer. På Microsoft-konsollene vil du dessverre ikke kunne sanke achievements.
Men 60 FPS er vel verd det.