(PressFire.no): Netflix sier i en uttalelse at det ikke er de andre strømmetjenestene de slåss mot for å få flere kunder, men dataspill.
I selskapets siste kvartalsrapport ser de at de ikke bryr seg nevneverdig om hva den direkte konkurrenten HBO holder på med, fordi de taper mot den største tidtyven av de alle:
- Vi kjemper (og taper) mot «Fortnite» mer enn HBO, sier Netflix.
Det er ikke kjempeoverraskende, all den tid barn og unge voksne neppe sitter og både spiller og ser på Netflix samtidig – og hele det kjedelige faktum at det bare er 24 timer i døgnet.
- Det er tusenvis av konkurrenter i dette svært fragmenterte markedet som ønsker å underholde forbrukerne. Vår vekst er basert på hvor god vår opplevelse er, satt opp mot alle andre skjermtid-opplevelsene forbrukerne har å velge mellom.
«Fortnite» har i disse dager over 200 millioner registrerte spillere og omsatte ifølge analytikere for over 20 milliarder kroner i 2018 – over det dobbelte av hele Netflix.
Det er med andre ord ikke bare skjermtid Netflix slåss om, men også lommebøkene.