Slik bygger «Squadrons» på det beste fra '94-klassikeren «TIE Fighter» og gjør sin egen vri

Pluss vi får med oss LevelUp-Frida for å snakke om den guddommelige hit-en «Hades» i ukas show!

8. oktober 2020 16:26

(PressFire.no): Wow, dette var virkelig over enhver forventning. Med «Star Wars: Squadrons» har EA gitt ut en verdig oppfølger til både «Tie Fighter» og «Rogue Squadron»-spillene fra gamle dager, og kanskje spesielt førstnevnte. Vi snakker om det i dybden på ukas show.

Fra det å kunne snakke med skvadronkameratene dine mellom oppdragene, til det å fordele energi på skjold, motorer og våpen, så føles dette mer «Star Wars» enn noe spill har føltes på lenge, og det inkluderer de middelmådige «Battlefront»-spillene som EA har gitt ut tidligere.

Dette sammen med «Jedi Fallen Order» er kanskje nok til at Disney er villig til å fornye lisensen sin me EA for nå har de vist seg som verdige bevarere av underholdningshistoriens kanskje mest ettertraktede merkerevare. Dette er good shit, som de sier. Og for en grafikk! Are har dessuten prøvd det i VR og er full av lovord.

Frida Danmo fra LevelUp Norge blir også med på ukas show for å snakke om «Hades», spillet der gudene er hotte og har six packs - men spillet har mer enn det å by på. Hør hvorfor hun mener det er en av de beste «Rogue Lites» (de uten sukker) på lenge.

Pluss: Inger Lise har spilt «Crash Bandicoot 4» og er begeistret - hun mener det er det beste siden det aller første på Playstation. Hør episoden for å finne ut hvorfor. I tillegg har vi en Topp 5-liste over de beste spillene fra 1995, og det burde vel ikke overraske noen at «Warcraft 2» er på lista.

Snakkes neste uke! Kos og klems!

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3