(PressFire.no): For litt over et år siden ble det klart at noe hadde gått skeis under utviklingen av remaken til «Prince of Persia: Sands of Time».
Spillet ble annonsert for tre år siden og skulle utvikles av Ubisoft Mumbai, men i fjor ble det klart at utviklingen ble flyttet til Ubisofts kontorer i Montréal istedet.
Nå kommer meldingen fra Ubisoft om at alt av arbeidet som var gjort på spillet er blitt skrapet, og at utviklingen har startet helt på nytt. I et «intervju» med seg selv skriver selskapet at spillet nå er tilbake på konseptstadiet, og at de sanker tilbakemeldinger for å stake ut en retning for spillet.
2003-spillet «Prince of Persia: Sands of Time» ble godt mottatt i sin tid, der spilleren styrte prinsen – og brukte en magisk dolk til å stoppe, senke eller tilbakestille tid.
Det var Ubisoft Montréal som stod bak originalen, og på sine hjemmesider skriver de at de holder på å sette sammen teamet som skal utvikle remaken og at de lager prototyper for å teste idéer.
Ikke overraskende har utviklerne skrinlagt alle lanseringsdatoer, og vi må nok forvente en hel del år før dette spillet er i lankene.