(PressFire.no): Det er ikke rent lite arbeid folk legger i å «ødelegge» gamle spill. Forrige uke så vi for eksempel hvordan «Super Mario World» ble såpass rundlurt at en versjon av «Flappy Bird» på magisk vis dukket opp.
Nå har YouTube-brukeren Stryder7x gått «Paper Mario» i sømmene, for å se om han kunne få spillet til å kræsje
På en plass i spillet står det en mystisk gul blokk, som ikke ser ut til å gjøre særlig annet enn å trylle frem en ny spørsmålstegnbok (som inneholder en sopp) om du slår på den med Marios hammer.
Men slår du ti ganger, får du enda en boks med mer kraftig skyts i – og på hundre slag enda bedre ting.
God tid
Så Herr Stryder7x tenkte det logiske: «Hva skjer på 1000 slag, eller enda mer?». Og begynte å hamre løs.
Svaret var dessverre «ingenting». Så han undersøkte i koden til spillet, og fant ut at det var en egen plass i minnet som talte antall slag du hadde gjort på den gule boksen.
Det ville ta hele 4 294 967 295 slag å fylle ut hele telleren. Eller litt over 36 år med konstant hamring. Litt kjedelig å kaste bort en stor del av livet på, kanskje, men det var en enkel sak for en emulator å lure spillet til å tro at så mange slag hadde blitt slått.
Foreløpig en ikke-sak, egentlig, men han ga seg ikke der – fordi telleren gikk rundt til null igjen, og spillet begynte å legge til ekstra blokker når den nådde 1, 10 og 100 slag igjen.
Alt for god tid?
Så hvor lang tid før det finnes så mange blokker at spillet kræsjer? Allerede med noen seks ekstra blokker begynner spillet å freake ut, og frameraten tar en knekk – som igjen betyr at det tar lengre tid å slå.
Ved 23 blokker er spillet nede i 20 fps, på 29 blokker under ni fps og på 30 tar spillet farvel og gir opp.
Til sammen, med forsinkelse på grunn av lav bildeoppdatering regnet inn, vil det ta deg 152 231 dager å kræsje «Paper Mario». Eller noe over 416 år, om du vil.
Til sammen 38 654 705 764 slag. Så vet du det.