(PressFire.no): Det er i et innlegg at Christian Dailey fra Bioware letter litt på sløret rundt framtidsplanene for «Anthem» - eller, rettere sagt at de jobber med framtidsplanene.
Dailey forteller at de nå har satt opp det han kaller et inkubasjonsteam som skal finne ut hvilken retning spiller skal ta framover.
Han har tidligere ledet videreutviklingen av spillet etter lanseringen og får nå ansvaret for å finne retningen framover.
Spillskaperen skriver at han det siste året har fulgt tilbakemeldingene på nettet med argusøyne, noe som skal ha bidratt til «kokeboken» for hva de eksperimenterer med i spillet nå.
Nå skal de ha opprettet et internt team som består av rundt tretti personer som skal teste hypotesene de har rundt spillet. Han beskriver teamet som bevisst lite, fordi det gir dem muligheten til å snu seg fort og være smidige. Likevel vil det ta lang tid.
- Hele poenget er at dette er for å ta tiden til bruk og gå tilbake til tegnebrettet, skriver han.
Videre heter det at de vil være åpne om hva som skjer og at de vil inkludere spillerne i prosessen, noe som ifølge spillskaperen også vil bety at «ting som ser dritkule ut likevel må kuttes» eller at man synes det brukes for mye tid på «ting man tror suger».
- Vi ønsker virkelig å være så åpne som mulig på grunn av vår lidenskap for «Anthem». Men med det kommer også at man får se hvordan «pølsa blir laget», noe som ikke alltid er så vakkert.
Nå ønsker de dialog rundt prosessen og vil kommunisere i flere kanaler – bia bloggen, men også sosiale medier og videostreams.
Lanseringen av «Anthem» i januar 2019 kan nærmest beskrives som et mageplask og EA og Bioware har i ettertid drevet livredning med nytt innhold og oppdateringer.
EA har i ettertid også bedyret at satsingen har lang horisont.