(PressFire.no): Da Nintendo la fram kvartalstallene sine for et par dager siden, hadde de også en presentasjon for sine aksjeeiere.
Der kom det fram at mobilspillet «Super Mario Run», en slags runner-variant vi ga terningkast fire, har blitt lastet ned over 200 millioner ganger.
Likevel sier selskapet at spillet ikke har gitt de «akseptabel profitt» enda, men at de har lært mye av lanseringen. Det er usikkert hva selskapet mener er «akseptabelt».
Dette speiler det Nintendo sa i mars, da de kom med lignende uttalelser. Tidligere har vi fått vite at omtrent fem prosent av spillerne som lastet det ned, betalte for det. Med 200 millioner nedlastinger betyr det, om tallene fortsatt står seg, at 10 millioner har kjøpt spillet – altså én milliard i omsetning.
Spillet skiller seg litt ut fra mange andre mobilspill i at du betaler én sum for hele spillet (etter å ha spilt en liten del av det gratis), og at det ikke har noen form for mikrotransaksjoner.
Flere analytikere kritiserte Nintendo for dette, og mente spillet ikke solgte så godt på grunn av den høye éngangssummen på rundt 100 kroner. Det hjalp neppe at spillet også krevde varig internettilkobling for å kunne spilles.