I siste utgave av Famitsu avslører magasinet litt informasjon om et helt ny WiiWare-spill fra Hudson kalt «Shadow Tower».
I «Shadow Tower», som er et plattformspill i såkalt 2.5D, spiller du skyggen til en usynlig gutt i hans reise gjennom forlatte ruiner.
Med 2.5D menes at grafikken er i 3D, men at spillmekanikken er i 2D - altså, at du ikke kan bevege deg i dybden.
I følge de få detaljene som hittil er sluppet om spillet, så kan gutten påvirke noen fysiske ting i omgivelsene ved å ta tak i skyggene til dem.
Han har også en sort «sommerfugl» som hjelper ham ved å forandre lyset, og dermed også forandre skyggene. Som for eksempel kan gjøre plattformhull mindre.
Se også: Skjermbilder fra Team ICOs' nye spil «The Last Guardian» her.
Se flere skjermbilder fra «ICO» her.
Les også: TEAM ICO annonserte nytt spill under E3.
Det er liten tvil om hva som har inspirert utvikleren.
Både lyset, omgivelsene og gutten er som snytt ut fra kultspillene «ICO» og «Shadow of the Colossus» på PlayStation 2.
Også i «ICO» spiller du en gutt som kjemper mot omgivelsene for å komme seg ut av en gigantisk og forlatt borg.
«ICO» og «Shadow of the Colossus» har fått en slags legendarisk status som inspirasjonskilde for sitt kunstneriske preg med følelsesladde øyeblikk og atmosfære.
Når det japanske bladet Dorimaga oppsummerte spillåret 2005, så snakket de med noen av de største spillpersonlighetene i Japan, hvor seks av 14 mente at «Shadow of the Colossus» var spillet som gjorde størst inntrykk.
Om du lurer på hvem som ble spurt, så kan vi nevne at Hideo Kojima, Kazunori Yamauchi (Polyphony Digital), Hiroi Ouji (Red Company), Makoto Yoshidumi (Namco CT), Akihiro Hino (level 5) og Satoshi Kamuro (Sony Computer Entertainment) var enige om én ting - at «Shadow of the Colossus» var det viktigste spillet i 2005.
kilde: IGN
Se introen til «Shadow of the Colossus» her: