Warner vil ha patent på boss-systemet i «Shadow of Mordor»

Er det noen god idé?

1. februar 2021 12:16

(PressFire.no): 29. januar kom spillet «Bonkies» fra Studio Gauntlet. Vi inviterer i ukens episode av podkasten Spillrevyen daglig leder Lise Lie til å fortelle om det lille studioet - og spillet som i helga fikk en strålende anmeldelse fra PressFire som du kan lese her.

Norges eneste podkast som bare snakker om spillnyheter ser også på de ville tilstandene som har oppstått  i USA etter at gamere og andre på grasrota fant ut at de skulle kuppe børsen og sende Gamestop-aksjen til himmels. Vi ser også på europeisk spillbransje som på noen måter ligner den norske, men på helt annen skala.

I tillegg får du blant annet en oversikt over de mest spennende spillutgivelsene i uka som nettopp har begynt, historien bak «Goldeneye» til Nintendo 64 som fremdeles dukker opp i nyhetene og hva følgene for spillbransjen kan bli etter at Warner Bros har fått patent på sitt nemesis-system i spillet «Shadow of Middle Earth». Er det en god idé å la selskaper kunne ta eierskap over teknikker de står bak? Tja.

Spillrevyen fra Jon Cato Lorentzen og Lars Richard Olsen kommer hver uke i din podkastfeed eller her på PressFire.no. Hvis du lager spill eller er involvert i bransjen og har nyheter vi bør dekke, må du gjerne sende oss en mail eller melding. Du kan støtte både podkasten og Pressfire på Patreon.

Ps. Hvis du vil høre mer fra duoen kan du også finne den ukentlige populærkulturelle programmet LOLbua der du lytter til podkaster.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3